Eric Nauman, co-fondator al Ifbattery şi profesor la Universitatea Purdue, a precizat: „dezvoltăm un sistem de înmagazinare care va permite şoferilor să îşi alimenteze maşinile electrice sau hibride cu electroliţi fluizi aşa cum şi-ar umple rezervorul cu benzină”. Electroliţii folosiţi vor fi colectaţi şi duşi la o instalaţie de energie regenerabilă pentru a fi reîncărcate, scrie Daily Mail.
Mulţi văd în maşinile electrice/hibride viitorul automobilelor, în schimb, timpul lung de alimentare este văzut ca o problemă majoră de către cei care doresc să achiziţioneze acest tip de maşini. Astfel, noua tehnologie are potenţialul de a aduce o creştere însemnată în vânzări, pentru o industrie care este deja în plină expansiune.
În acest sens, John Cushman, de asemenea co-fondator al proiectului Ifbattery şi profesor la Universitatea Purdue, a precizat că „vânzările de maşini electrice şi hibride cresc în întreaga lume iar popularitatea companiilor precum Tesla este incredibilă, dar încă există o mulţime de provocări pentru industrie şi pentru şoferii maşinilor electrice sau hibride”.
O altă mare problemă pe care Ifbattery ar rezolva-o este „infrastructura necesară pentru a încărca vehiculul”, precizează Cushman. Nauman adaugă şi el că „elaborarea şi construirea staţiilor de reîncărcare necesită o dezvoltare a infrastructurii, care înseamnă că sistemul de distribuţie şi înmagazinare trebuie reconstruit, ceea ce înseamnă costuri enorme”.
În cazul bateriilor cu electroliţi lichizi această problemă ar fi eliminată, noii electroliţi putând fi achiziţionaţi de aproape oriunde.
O altă inovaţie a bateriei este lipsa membranei, ceea ce îi prelungeşte viaţa şi scade costurile; dar cel mai mare avantaj al lipsei membranei se regăseşte în precizările lui Cushman: „deteriorarea membranei limitează numărul de cicluri de reîncărcare şi este cunoscută ca o cauză pentru explozia acestora”.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Maşinile electrice şi evoluţia lor spectaculoasă – GALERIE FOTO, VIDEO
Anul în care maşinile electrice vor costa mai puţin decât cele pe benzină